2012年12月14日金曜日

pom pom scarf and Birthday present

pom pom scarf
I made ruffle scarf as Christmas present for my family earlier.
My boy seems like he want his scarf. However the yarn for ruffle scarf is sparkling. I doesn't look nice for boys.

Instead of the ruffle yarn, I bought pom pom yarn. I think it would work for him!
My friend taught me how to knit it. It is very easy! I can finish it for few hours.

The pom pom is very soft and comfy.



He said he loves it and thank you mommy. :)

This is good for last minutes chiristmas project.  

*******************************************

Tomorrow, my son is invited his friend's birthday party.
I made pencil case with handle for birthday girl.





This is one of my favorite from Amy's(chickchicksewing)  project.
She made a lot of pencil case for her daughter's friends. So I think this is 100% sure that birthday girl loves it.





Thank you for visiting. Have a great weekend!



***********************************************

息子用に、ポンポンスカーフを作りました。毛糸はジョアンで購入。色違いで何種類かありました。
前回作ったラッフルスカーフの毛糸にはラメが入っていて、男の子用には向きませんでしたが、子のポンポンタイプで、この色なら5歳の息子にも喜んでもらえるだろうと作りました。
ママ友の一人が作っていて、編み方を教えてもらいました。このマフラーも数時間であっという間に編みあがるので、クリスマスプレゼントの最後の追い込みにぴったりなのではないでしょうか。

息子にも気に入ってもらえて、「マミーありがとう」と言われた時は、とても嬉しく旦那の存在はそれはそれはもうどこかへ飛んでいってしまったくらいです。

もう一つ、明日は日本語幼稚園で仲良くしてもらっているお友達の誕生日会です。女の子だったので、Amyさんの定番の持ち手つきペンシルケースを作りました。 コピーさせてもらいました。Amyさんありがとう。お嬢さんのお友達へのプレゼントとして実績もバッチリなこのペンシルケースならバースデーガールにも喜んでもらえると思います。
キティちゃんのメモ帳と、クリスマス柄の鉛筆を添えました。

今日は、とても寒いです。みなさんも暖かくしてお過ごしください。
良い週末を!

2 件のコメント:

Unknown さんのコメント...

ポンポンスカーフかわいい~。 息子さんにお似合いです!

ペンケースもとってもキュート^^ バースデーガールさんには、間違いなく気に入ってもらえると思います!!

引き続き楽しいホリデーシーズンをお過ごしくださいね♪

cocostitch さんのコメント...

ありがとうAmyさん!息子もスカーフを気に入ってくれて、自転車で散歩に行くときに首に巻いてくれています。(取れると危ないので短めに巻いてね)