2012年12月26日水曜日

Merry Christmas

I hope everyone had a wonderful Christmas with your family and friends.
I am having joyful holidays and exciting to coming new year.

This year, my friend prepared to make the cookie house. (not ginger bread house)
The homemade cookie house was also delicious to eat!
We followed the direction to create the pattern of house. Then we baked the cookies and assembled the house with sugar glue.
My son's job was decorate the house.

Our cookie house! Isn't it cute?

I made small Christmas cake.

***********************************

Well I have an announcement.
My etsy shop will close at end of the year 2012 and I do not plan to reopen anymore.

Now I am 20 weeks of pregnant and it is getting hard to focus my shop.
I do not want to make my handmade on duty for updating.

I will close my shop, however it doesn't mean to stop making. I will continue to make what I like, what I want. Maybe something for my new baby for while.
I will post what I made on this blog, so please visit sometimes. :)
Thank you to all my customers who love my handmade and give me warm feedback.
I am really really appreciate it.

 The baby girl will be born on early May 2013. My son is exciting to have new baby sister.

Thank you always.
Ryoko

*******************************************************
皆様、引き続きよいホリデーシーズンをお過ごしのことと思います。私たちも友人の家でお菓子の家を作ったり、パーティに招待されたりで楽しいクリスマスを過ごしました。息子も欲しかった玩具をサンタさんからプレゼントされて大満足の様子でした。
クリスマスが終わると、いよいよお正月。今年は週末にベイエリアまで出向いて日本食材を手に入れる予定です。

2009年から続けてきたEtsyショップですが、今年いっぱいでお休みすることに決めました。
長年続けても収益にはつながらないハンドメイドの世界ですが(笑)、私の作ったものを気に入って購入してくれたお客様には感謝しています。暖かいConvoのやり取りや、Feedbackが何よりの宝でした。
私は今妊娠していて、20週になりました。妊娠してから目を使いすぎるとつかれやすかったり、布を裁断する体勢が持病の腰痛につながったりと、手芸の方は控えめにしていました。
腰痛の方は、息子を妊娠していた時、3週間ほど歩けないくらいひどくなった事があったので 今回はそうならないように常に注意しているつもりです。とはいえ、どんどん増える体重が。。。
ショップを維持するには中途半端なので、思い切って今年いっぱいと決めました。
といっても、物つくりをやめるわけではなく、これからは生まれてくる赤ちゃん物を中心にマイペースに続けていくつもりです。性別が判明してからはすでにビブも何枚か作ったので、おいおいこのブログでも紹介していきたいと思っています。
私のショップをサポートしてくれたカスタマーの方々には本当に感謝の気持ちでいっぱいです。
今までありがとうございました。

それでは、引き続き良い年末年始をお過ごしくださいね。


2 件のコメント:

Unknown さんのコメント...

改めましてご懐妊おめでとうございます!順調にべビちゃんも育っているようで嬉しい限りです♪

Etsy shop を昨年末でひとまず閉店?されたこと、とても残念ですがこれからも引き続きこちらのブログでcocostitchさんのハンドメイド作品の数々を拝見するのを楽しみにしています。それにしても、2009年からの数年間で500近いセールスを挙げられたのは素晴らしい快挙だと思います!!これまでお疲れさまでした☆

cocostitch さんのコメント...

そうなんです。なかなかショップ用の手芸がはかどらないし、中途半端な感じになってしまったのでお店の方はお休みすることにしました。また再開は未定で今後の自分の生活リズムや気持ちしだいかな。
今はべビ物中心に少しづつ作っています。そのうちこのブログでも紹介しますね☆